Ondersteunen

Ondersteunen

Soms krijgen we de vraag om scholen of scholenstichtingen te ondersteunen. Als de richting helder is, volgt de uitvoering. Met jouw kennis van het waarderingskader en de verschillende perspectieven monitor je of de school minimaal ‘save’ zit en weet je precies waar de ruimte voor dromen en ambities is. De richting is duidelijk. Mooi! Is jouw school – in de breedste zin – goed toegerust en ben je dat zelf eigenlijk ook? Je staat er in elk geval niet alleen voor! Met waarderingsgesprekken geven we beslissers in de school de mogelijkheid om te ‘meten’ wat de stand van zaken van jouw school is. Zodat jouw eigen specifieke routekaart naar groei ontstaat. Meer over de routekaart naar groei kun je lezen via deze link

Diverse manieren om te ondersteunen

Tijdens de training ‘Waarderingskader in de vingers’ krijg je informatie over vijf perspectieven: focus op leerlingen, focus op ambities, focus op kwaliteit, focus op relaties en focus op verbinding. Meer over deze vijf dimensies kun je lezen op onze blogpagina. Klik dan op deze link. Voor elk van de vijf perspectieven zijn er vervolgtrainingen mogelijk. En zelfs binnen deze vijf perspectieven zijn er veel mogelijkheden om op deelonderwerpen onze ondersteuning in te roepen.

Maatwerk

We leveren maatwerk en geven onze trainingen alleen na een goede intake. De reden hiervan is omdat we een verschil willen maken. De trainingen moeten altijd maatwerk zijn omdat iedere school of scholenstichting uniek is. Wil je meer weten over ons trainingsaanbod, laat dan even hiernaast een berichtje achter. We nemen dan contact met je op. Doorgaans bellen wij jouw binnen twee werkdagen terug. Ook als je andere vragen hebt, laat dan gerust even een berichtje achter en dan bellen wij je vrijblijvend terug.

Deze website is beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.

Zij zijn al geïnspireerd

Wat anderen van ons vinden

  Henri Verheij

Een heldere praktische training over het waarderingskader. Het zet je op scherp, laat je reflecteren en levert je concrete en bruikbare handvatten voor jouw school. Prachtige materialen meegeleverd. Aanrader!!

Henri Verheij (interim directeur PO)

Loes Post

Deze training was een van de meest waardevolle trainingen die ik heb bijgewoond sinds ik werk in het onderwijs. Hoe vaak ik mensen tegen kom in het onderwijs die geen tot weinig zicht hebben op het waarderingskader, vind ik verbazingwekkend. Deze training raad ik dan ook iedereen aan, omdat het een fijne, leuke manier is om hier meer over te weten te komen. Het spel wat je meekrijgt is heel veelzijdig en biedt de mogelijkheid om ook anderen in dit onderwerp te enthousiasmeren. De training zelf was goed verzorgd en geregeld; een echte meerwaarde!

Loes Post (Teamleider PC Hoofdcollege- MAVO)

Rene van Eijk

Ik heb in de loop der jaren veel cursussen en 'eendaagsen' mogen volgen en vaak kwam ik erachter dat de kwaliteit te wensen overliet. Deze dag echter niet: kwaliteit over kwaliteit, beter kan je het niet hebben.

Rene van Eijk (interim directeur)

Angele van der Star Een super praktische training om vanuit spelvorm met je team of bestuurder, optimaal te (leren) communiceren over de eigen schoolse onderwijskwaliteit. De training en het spel bieden een handvat om inhoudelijk kennis te nemen van het onderwijsinspectiekader en geven je tegelijkertijd zicht op de stand van zaken van de onderwijskwaliteit van je school. Blinde vlekken worden zichtbaar waardoor je gezamenlijk de dialoog kunt voeren over de gewenste kwaliteitsontwikkeling en het effect daarvan op de leerlingen.


Angele van der Star (interim directeur/ bestuurder)