Aanbod updates Waarderingskader

Update Waarderingskader 2023

Met deze update heb je het WAARDERINGSKADER (WEER) IN DE VINGERS…

Inmiddels hebben bijna 250 mensen deelgenomen aan onze training en hebben we in totaal 150x het spel WAARDERINGSKADER IN DE VINGERS uitgereikt. Om de deelnemers te ondersteunen in hun schoolontwikkeling, zorgen we ervoor dat aanpassingen in de tekst van het waarderingskader worden verwerkt in het spel. Na de zomervakantie komt indien van toepassing een update met aangepaste kaartjes.

Dit jaar een grote update, met zowel een nieuwe standaard OP0 Basisvaardigheden als een compleet vernieuwde standaard OP3 Pedagogisch-didactisch handelen. Met nog wat wijzigingen in andere standaarden en in de beoordeling komen we op een totaal van 43 nieuwe kaartjes. Inmiddels zijn de eerste dozen met updates geleverd en kan het verzenden beginnen.

Op woensdag 4 oktober boden we een (gratis) online bijeenkomst om nieuwe inzichten te delen. Deze webinar is terug te kijken via onze website. De link vind je onder het formulier.

Update 2023 (voor deelnemers vóór 01-08-2023), bestaande uit 43 kaarten (10x A6 en 33x A7) | Kostprijs per set 19,95 inclusief btw en verzending.
Update 2022 (voor deelnemers vóór 01-08-2022), bestaande uit 9 kaarten (1x A5 en 8x A6) | Kostprijs per set 9,95 inclusief btw en verzending.
Update 2022 + 2023 combi-voordeel: beide updates voor de aanbiedingsprijs van 25,00 euro per set inclusief btw en verzending.
Kaarten Update 2023

Kaarten Update 2023

Kaarten Update 2022

Kaarten Update 2022

Studiedag Waarderingskader in de vingers

Wij introduceren de training Waarderingskader in de vingers. Vanuit vijf perspectieven – leerlingen, ambitie, kwaliteit, relaties en verbinding – bieden we een uitdagende en concrete dag aan. Deze dag is bestemd voor kwaliteitsmedewerkers, directeuren, teamleiders, intern begeleiders en rectoren in het PO, VO en (V)SO.

Deze dag geeft je een nieuwe mindset rond onderwijskwaliteit, waarderingskader en teamfunctioneren.

  1. Jij hebt hierdoor inzicht in de opzet en de inhoud van het waarderingskader
  2. Vanuit deze vijf perspectieven kun jij naar het waarderingskader kijken: leerlingen, ambities, kwaliteit, relaties en verbinding
  3. Je kunt verschillende werkvormen hanteren om in gesprek te gaan met je team
  4. Jij hebt meerdere tools om samen te bouwen aan kwaliteit, waaronder ons spel

Zij zijn al geïnspireerd

Wat anderen van ons vinden

  Henri Verheij

Een heldere praktische training over het waarderingskader. Het zet je op scherp, laat je reflecteren en levert je concrete en bruikbare handvatten voor jouw school. Prachtige materialen meegeleverd. Aanrader!!

Henri Verheij (interim directeur PO)

Loes Post

Deze training was een van de meest waardevolle trainingen die ik heb bijgewoond sinds ik werk in het onderwijs. Hoe vaak ik mensen tegen kom in het onderwijs die geen tot weinig zicht hebben op het waarderingskader, vind ik verbazingwekkend. Deze training raad ik dan ook iedereen aan, omdat het een fijne, leuke manier is om hier meer over te weten te komen. Het spel wat je meekrijgt is heel veelzijdig en biedt de mogelijkheid om ook anderen in dit onderwerp te enthousiasmeren. De training zelf was goed verzorgd en geregeld; een echte meerwaarde!

Loes Post (Teamleider PC Hoofdcollege- MAVO)

Rene van Eijk

Ik heb in de loop der jaren veel cursussen en 'eendaagsen' mogen volgen en vaak kwam ik erachter dat de kwaliteit te wensen overliet. Deze dag echter niet: kwaliteit over kwaliteit, beter kan je het niet hebben.

Rene van Eijk (interim directeur)

Angele van der Star Een super praktische training om vanuit spelvorm met je team of bestuurder, optimaal te (leren) communiceren over de eigen schoolse onderwijskwaliteit. De training en het spel bieden een handvat om inhoudelijk kennis te nemen van het onderwijsinspectiekader en geven je tegelijkertijd zicht op de stand van zaken van de onderwijskwaliteit van je school. Blinde vlekken worden zichtbaar waardoor je gezamenlijk de dialoog kunt voeren over de gewenste kwaliteitsontwikkeling en het effect daarvan op de leerlingen.


Angele van der Star (interim directeur/ bestuurder)