Masterclass Hoge verwachtingen en Passende resultaten

Masterclass Hoge verwachtingen en Passende resultaten

Doelgroep en inhoud

Deze masterclass is bedoeld voor schoolleiders en intern begeleiders / kwaliteitscoördinatoren in het Primair Onderwijs. Voor deze masterclass is het handig als de school gebruik maakt van ParnasSys, Leerling in Beeld en eventueel Ultimview.

Je krijgt meer inzicht rond Hoge verwachtingen en Passende resultaten en wat je daarmee kunt, moet of soms juist vooral niet moet doen. Met de blik van de expert leer je de samenhang tussen al deze aspecten en je leert een manier van kijken die je eenvoudig kan helpen in je dagelijks werk. In deze masterclass gaat het niet om analyseren op de millimeter, maar om concreet aan de slag gaan met onderwijsverbetering en passende resultaten voor ieder kind. Want vergeet niet: ieder kind kan alles leren…

Het gaat o.a. over de populatie, hoge verwachtingen, de schoolweging, de spreiding, de referentieniveaus, siginaleringswaarden, vaardigheidsscores, niveauwaarden, niveaus I-V (en A-E), functioneringsniveaus, formatief en summatief toetsen, normaalverdeling, ParnasSys, Ultimview en Leerling in beeld.

Aan het eind ben je in staat om de tools voor het met hoge verwachting kijken naar je populatie en passende onderwijsresultaten in te zetten in je werk als schoolleider of intern begeleider/kwaliteitsmedewerker. Je hebt overzicht gekregen in een cruciaal thema waarin je anders zomaar verdwaalt in de veelheid aan begrippen.

Leer kijken naar Hoge verwachtingen en Passende resultaten

In de masterclass volgt Jelle Admiraal de stappen die hij als onderwijsadviseur zet om snel zicht te krijgen op de resultaten van een school. De deelnemers doen actief mee door deze stappen te volgen voor hun eigen school.

Al meer dan tien jaar wordt Jelle Admiraal door scholen gevraagd om mee te kijken als de resultaten spannend worden of wanneer het zicht daarop ontbreekt. Als adviseur en interim schoolleider/kwaliteitsmedewerker bouwt hij op schoolniveau en bovenschools aan bij de populatie passende resultaten. In deze masterclass laat hij je naar je eigen schoolresultaten kijken met de blik van een expert.

Praktische informatie

Datum en tijd
Woensdag 10 januari, woensdag 6 maart, dinsdag 19 maart, maandag 15 april en vrijdag 31 mei 2024 van 10:00-15:00 uur.

Locatie en lunch
De masterclass (inclusief lunch) wordt gegeven in Zwolle, Amersfoort, Arnhem en Zoetermeer (zie formulier hieronder voor de planning).

Kosten
De kosten voor deze masterclass bedragen €395,- (incl. btw en lunch). De tweede deelnemer van dezelfde school ontvangt 10% korting.

Programma Academie
Deze masterclass is een verdieping op Module IV van het traject Waarderingskader in de vingers.

Zij zijn al geïnspireerd

Wat anderen van ons vinden

  Henri Verheij

Een heldere praktische training over het waarderingskader. Het zet je op scherp, laat je reflecteren en levert je concrete en bruikbare handvatten voor jouw school. Prachtige materialen meegeleverd. Aanrader!!

Henri Verheij (interim directeur PO)

Loes Post

Deze training was een van de meest waardevolle trainingen die ik heb bijgewoond sinds ik werk in het onderwijs. Hoe vaak ik mensen tegen kom in het onderwijs die geen tot weinig zicht hebben op het waarderingskader, vind ik verbazingwekkend. Deze training raad ik dan ook iedereen aan, omdat het een fijne, leuke manier is om hier meer over te weten te komen. Het spel wat je meekrijgt is heel veelzijdig en biedt de mogelijkheid om ook anderen in dit onderwerp te enthousiasmeren. De training zelf was goed verzorgd en geregeld; een echte meerwaarde!

Loes Post (Teamleider PC Hoofdcollege- MAVO)

Rene van Eijk

Ik heb in de loop der jaren veel cursussen en 'eendaagsen' mogen volgen en vaak kwam ik erachter dat de kwaliteit te wensen overliet. Deze dag echter niet: kwaliteit over kwaliteit, beter kan je het niet hebben.

Rene van Eijk (interim directeur)

Angele van der Star Een super praktische training om vanuit spelvorm met je team of bestuurder, optimaal te (leren) communiceren over de eigen schoolse onderwijskwaliteit. De training en het spel bieden een handvat om inhoudelijk kennis te nemen van het onderwijsinspectiekader en geven je tegelijkertijd zicht op de stand van zaken van de onderwijskwaliteit van je school. Blinde vlekken worden zichtbaar waardoor je gezamenlijk de dialoog kunt voeren over de gewenste kwaliteitsontwikkeling en het effect daarvan op de leerlingen.


Angele van der Star (interim directeur/ bestuurder)