Groeien
Als je weet waar je staat, richting is bepaald en je op weg bent, komt onderhoud aan de orde. Op weg gaan is één ding, maar goed blijven nog weer een andere. Dat vraagt om continue monitoring en natuurlijk doorgroeien. Wij houden niet zo van het woord “borgen” an sich. Borgen suggereert dat je ergens aan begint en dat je dat vastzet en dan afrond. Wij geloven meer in een continu proces van kwaliteitsmonitoring waarin ook datgene dat geborgd moet worden weer bijgesteld moet worden. Met andere woorden een continu proces van kwaliteitsverbetering.
Groeien door kwaliteitsverbetering
Wat is kwaliteitsverbetering van onderwijs? Kwaliteit ontstaat op het snijpunt van waar leerlingen, leerkrachten en de maatschappij elkaar raken. Deze drie elementen veranderen continu. Ook al houd je vast aan je onderwijsvisie, de manier waarop je omgaat met deze drie elementen zal steeds weer in beweging moeten zijn. Deze drie elementen zullen telkens veranderen. Jouw leerlingpopulatie verandert. De maatschappelijke opdracht van de school verandert. Jouw ‘leerkrachtenkorps’ verandert. Dus zal je onderwijs en de organisatie waarin dat onderwijs georganiseerd is ook mee moet veranderen. Of niet. Maar ook dan zul je actief moeten blijven onderzoeken waar je staat.
Samen
We kunnen samen deze groei die dus eigenlijk ‘continu veranderen’ is, monitoren. Vanuit onze vijf perspectieven kunnen we dit goed monitoren en jouw helpen met het organiseren van interventies als dit nodig is. We kijken samen vanuit deze vijf perspectieven naar jouw school. Eigenlijk helpen we je om weer van voren af aan alles te doordenken. Meer hierover kun je lezen op deze pagina. Wil je hier meer over weten, neem dan rustig contact met ons op. Dat kan via het contact formulier. Voel je vrij om contact met ons op te nemen. Ons doel is vooral om van waarde te zijn voor jou. Als onze inschatting is dat we niets kunnen toevoegen, zullen we dat zeggen. Ook dat kan de uitkomst zijn van een gesprek: je doet de goede dingen en ga vooral zo door.