Quickscan Vijf perspectieven voor onderwijskwaliteit

Quickscan

Vijf perspectieven voor onderwijskwaliteit

Kwaliteit is iets groots. Je hebt meerdere perspectieven nodig om hierin diepte te zien. Hieronder zie je de vijf perspectieven waar wij mee werken voor het onderwijs. Maak voor jouw school per vraag een inschatting en geef een korte toelichting. Je ontvangt van ons feedback en een eerste advies voor de richting van de ontwikkeling van jullie onderwijskwaliteit.

Focus op leerlingen

Wij kennen onze populatie en monitoren die actief. Ons onderwijs is afgestemd op de populatie en is voor deze leerlingen maximaal kansrijk.

Focus op ambities

Onze ambities zijn afgestemd op het waarderingskader van de inspectie. Deze ambities zijn aansprekend en actueel en worden actief door het personeel gedragen.

Focus op kwaliteit

Van ons personeel heeft iedereen kennis van de standaarden van het waarderingskader en de onderliggende criteria. Het personeel en de  schoolleiding weten welke standaarden volgens de inspectie cruciaal zijn voor het eindoordeel over de kwaliteit.

Focus op relaties

In ons team is een sterke basis van onderling vertrouwen, waarin kwetsbaarheden bespreekbaar zijn. We voeren het inhoudelijke gesprek en gaan op een constructieve manier conflicten aan als dat nodig is. Wij spreken elkaar onderling aan op afspraken.

Focus op verbinding

In onze organisatie is voor iedereen duidelijk wat de gezamenlijke werkwijze is en welke ruimte er is voor eigen invulling. Iedereen zoekt daarin continu mogelijkheden voor verbetering. Leerervaringen worden onderling gedeeld en de werkwijze leeft.

Jouw school

Jouw gegevens

Zij zijn al geïnspireerd

Wat anderen van ons vinden

  Henri Verheij

Een heldere praktische training over het waarderingskader. Het zet je op scherp, laat je reflecteren en levert je concrete en bruikbare handvatten voor jouw school. Prachtige materialen meegeleverd. Aanrader!!

Henri Verheij (interim directeur PO)

Loes Post

Deze training was een van de meest waardevolle trainingen die ik heb bijgewoond sinds ik werk in het onderwijs. Hoe vaak ik mensen tegen kom in het onderwijs die geen tot weinig zicht hebben op het waarderingskader, vind ik verbazingwekkend. Deze training raad ik dan ook iedereen aan, omdat het een fijne, leuke manier is om hier meer over te weten te komen. Het spel wat je meekrijgt is heel veelzijdig en biedt de mogelijkheid om ook anderen in dit onderwerp te enthousiasmeren. De training zelf was goed verzorgd en geregeld; een echte meerwaarde!

Loes Post (Teamleider PC Hoofdcollege- MAVO)

Rene van Eijk

Ik heb in de loop der jaren veel cursussen en 'eendaagsen' mogen volgen en vaak kwam ik erachter dat de kwaliteit te wensen overliet. Deze dag echter niet: kwaliteit over kwaliteit, beter kan je het niet hebben.

Rene van Eijk (interim directeur)

Angele van der Star Een super praktische training om vanuit spelvorm met je team of bestuurder, optimaal te (leren) communiceren over de eigen schoolse onderwijskwaliteit. De training en het spel bieden een handvat om inhoudelijk kennis te nemen van het onderwijsinspectiekader en geven je tegelijkertijd zicht op de stand van zaken van de onderwijskwaliteit van je school. Blinde vlekken worden zichtbaar waardoor je gezamenlijk de dialoog kunt voeren over de gewenste kwaliteitsontwikkeling en het effect daarvan op de leerlingen.


Angele van der Star (interim directeur/ bestuurder)