Wie zijn Waardeer je kwaliteit

Jelle Admiraal

Van de mensen achter Waardeer je Kwaliteit, ben ik degene die in 1997 als eerste startte in het onderwijs als leerkracht van groep 1. Na twee jaar heb ik de overstap gemaakt naar groep 8. Vier jaar later begon ik als directeur op een basisschool in Amersfoort. Mijn werk als schoolleider combineerde ik met het geven van trainingen en onderwijsadvies. Sinds 2014 werk ik zelfstandig als interim-schoolleider en interim-kwaliteitsmedewerker op tien verschillende scholen. Meermaals begeleidde ik een traject van de beoordeling Zeer zwak naar Basiskwaliteit. In mijn trainingen richt ik mij op teamontwikkeling (DISC), visieontwikkeling (schoolplan), onderwijsinhoud (Passende Routes Online®), leren en veranderen en kwaliteitsontwikkeling. In die laatste rol werk ik sinds 2021 met het spel Waarderingskader in de vingers en de trainingen die daaruit zijn ontstaan.

De mensen achter Waardeer je Kwaliteit- Jelle

Marco König

‘Vernieuwde energie’ (één van onze beloftes) is niet een term die we zelf bedacht hebben: veel van onze deelnemers geven dit terug na een training, gesprek of ontmoeting. Waarom? Omdat het lukt om de deelnemers door de bomen weer het bos te laten zien. En precies dát is wat mijn werk als opleider bij Waardeer je kwaliteit, als (interim) directeur en als coach zo waardevol maakt. Want complexe inhoud terugbrengen tot een overzichtelijk geheel, in hapklare brokken geeft energie. Dat ken ik van de cursussen die we geven, maar ook van alle bevlogen professionals die ik op de werkvloer tegenkom. Daarbij verbind ik graag theorie en praktijk, zodat de toepasbaarheid vergroot. Dáár krijg ik vernieuwde energie van!

Arjo de Groot

Ik verbaas me over hoe de waan van de dag regeert in het onderwijs. Ook toen ik zelf als (interim) directeur in het onderwijs werkte. Het is zo goed om hier even boven uit te stijgen en in een dag alle inhoud van het waarderingskader even weer scherp voor ogen te krijgen. Om hoofd- en bijzaken te kunnen scheiden en concrete werkvormen aangereikt te krijgen waar je de volgende dag mee aan de slag kunt. Bezig te zijn met wat er echt toe doet: kwaliteit van onderwijs. Ik zie dat de interimmers die ik inzet betere interimmers worden door Waardeer je Kwaliteit.  Van de mensen achter Waardeer je kwaliteit ben ik degene die probeer de taken op de achtergrond zo goed mogelijk te regelen. Verder geniet ik enorm van de samenwerking. We passen ook zelf de principes van Waardeer je kwaliteit toe op onze eigen processen. Waanzinnig!

Arjo de Groot

Zij zijn al geïnspireerd

Wat anderen van ons vinden

  Henri Verheij

Een heldere praktische training over het waarderingskader. Het zet je op scherp, laat je reflecteren en levert je concrete en bruikbare handvatten voor jouw school. Prachtige materialen meegeleverd. Aanrader!!

Henri Verheij (interim directeur PO)

Loes Post

Deze training was een van de meest waardevolle trainingen die ik heb bijgewoond sinds ik werk in het onderwijs. Hoe vaak ik mensen tegen kom in het onderwijs die geen tot weinig zicht hebben op het waarderingskader, vind ik verbazingwekkend. Deze training raad ik dan ook iedereen aan, omdat het een fijne, leuke manier is om hier meer over te weten te komen. Het spel wat je meekrijgt is heel veelzijdig en biedt de mogelijkheid om ook anderen in dit onderwerp te enthousiasmeren. De training zelf was goed verzorgd en geregeld; een echte meerwaarde!

Loes Post (Teamleider PC Hoofdcollege- MAVO)

Rene van Eijk

Ik heb in de loop der jaren veel cursussen en 'eendaagsen' mogen volgen en vaak kwam ik erachter dat de kwaliteit te wensen overliet. Deze dag echter niet: kwaliteit over kwaliteit, beter kan je het niet hebben.

Rene van Eijk (interim directeur)

Angele van der Star Een super praktische training om vanuit spelvorm met je team of bestuurder, optimaal te (leren) communiceren over de eigen schoolse onderwijskwaliteit. De training en het spel bieden een handvat om inhoudelijk kennis te nemen van het onderwijsinspectiekader en geven je tegelijkertijd zicht op de stand van zaken van de onderwijskwaliteit van je school. Blinde vlekken worden zichtbaar waardoor je gezamenlijk de dialoog kunt voeren over de gewenste kwaliteitsontwikkeling en het effect daarvan op de leerlingen.


Angele van der Star (interim directeur/ bestuurder)